holdurheadhigh

Alla inlägg under december 2011

Av princessmy - 30 december 2011 19:49

Jag är mer än övertygad över mitt val att åka till Simrishamn istället för lalandia på nyår. Har haft en ur mysig eftermiddag med Freddie och Jennie, träffat Hampus o Ola och skrattat mer än vad jag gjort på hela månaden som gått. Precis ätit middag med Cassi och Peter och sitter nu på toa medans let it rain over me, livet kan inte bli mycket bättre med sådana fantastiska människor runt omkring mig. Jag är mer än övertygad att jag ska flytta till Simrishamn, det är här jag verkligen trivs.

Av princessmy - 29 december 2011 20:50

en meningslös uppdatering.. bara för att! 


Har bara hängt upp all nytvättad tvätt.. tvättade 7 imorse. somnade mellan varje runda, haha. Åker ner mot Österlen imorgon förmiddag redan, ska mysa med freddie & jennie med en lunch med Cassi när hon har rast! :) Vid 5 tiden möter jag upp den andra cassandra så ska vi laga mat o ta igen lite tid och sedan beger jag mig mot Olhed & Nilsson residens där jag kommer spendera nyår! 


Nu ska jag ringa o ha telefonmöte med Jessica,

på återseende! 

Av princessmy - 29 december 2011 17:31

fan vad jag mår bajs idag alltså. Sovit nästan hela dagen, kuk ret hosta och allmänt deppig. inge bra dag alls alltså. huvudvärk som heter duga har också gjort sig bekant med mig. Måtte jag bli bättre tills imorgon då jag blir ett med mitt underbara österlen. Åker nog dit där ganska tidigt så jag hinner hälsa på alla fina där. 


Jag hade egentligen tänkt berätta detta när det är aktuellt men jag kan inte hålla mig, tänkt på det sen igår. Jag blev typ erbjuden ett sorts jobberbjudande igår. Min homie i LA ni vet? Han skall ju bli pappa i maj, man får bara ha en mammaledighet på 3 månader där.. och han vägrar sätta barnet på dagis. Så han fråga mig om jag ville bli au pair där. haha, ni fattar va? En privat au pair, åker inte via någon förmedling och imed han har företag och anses som en seriös arbetsgivare kunde jag få stanna längre i USA än 3 månaders turist visum tydligen. Gratis boende, gratis mat, gratis internet och gratis telefon som inkluderar obegränsade samtal till Sverige plus att han betalade mina flygbiljetter. Han köpte mig totalt när han sa att han kunde köpa saker då och då jag vill ha, typ en macbook som han så fint sa och såklart en veckolön. Jag frågade lite om turist saker och sånt och han bor i west hollywood som jag vetat innan men sunset strip och stjärn gågatan låg ett stenkast därifrån. mitt enda krav var att vi skulle åka till New York för barnet behöver faktiskt miljöombyte men han sa bara kanske där.. haha. är inte livet bra konstigt? En sjukligt snygg människa som funnits i mitt liv i 7 år som förmodligen är min arbetsgivare om 7 månader. Han var seriös - jag var seriös. gaaaaaaaaah.. 


Lägenhet och sånt får jag tänka på när tiden är inne, men alternativen är antingen hyra ut i andra hand eller flytta. Men jag tänker inte göra något förrän allt är påskrivet och klart. Sen har jag dessutom en gammal klasskompis som nyligen flyttat till LA som jag pratar med då och då, hon pluggar på College där, hur ballt? Vill jag också göra.. Känner dock att jag behöver öva upp min ringrosliga engelska då.. 


nåja. funderar på att springa ner till kjollen och köpa mig en redbull.. fy vad det hade suttit på sin plats. Måste städa här med, nytvättad tvätt överallt, disken svämmer över och jag behöver dessutom packa.. och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig på nyår heller. S U G!

Av princessmy - 29 december 2011 00:21

     


Det är såhär vi gör.. När vi sitter 2 meter ifrån varandra.. Men vem klagar? haha! 

Dessutom hade vi ett väldigt viktigt videosamtal med min homie ifrån Los Angeles, andra gången på 7 år, inte helt illa pinkat! ;) 

Av princessmy - 28 december 2011 15:17

Spenderat en vecka i klågerup hos min andra familj. Ups and downs men kul var det! Dagen efter jag kommit dit slutade Emil skolan och det var skolavslutning på hans skola. Samma skola alla mina tre syskon gått på, rätt ballt. Emil & världens finaste flickvän till honom var konfresierer och de var grymma! Skolan hade valt ut dom 2 bästa eleverna och det blev dom, jag är så himla stolt över honom och Thekla! Showen var grym och det var en riktigt fin avslutning. Fika hos Kerstin och sen minns jag inte vad vi gjorde.. haha. 


Dagen efter det blev det Malmö med Emil där dom sista julklapparna inhandlades, mötte även upp Joanna och lämnade över julklappar till min brors barn också. 


Fredagen var det uppesittarkväll! Jag hade inställningen att jag verkligen skulle dra hem storvinsten och köpte därför en lott till.. Vann 100 spänn! haha. Nåja, +-0 haha. 


Lördag var det julafton! Hade ingen julkänsla. alls. Hade dock väldigt roligt under kvällen gång då jag har fått lyckan att ha världens coolaste släktingar genom tiderna. Jag menar, en kille där som jag har nämt innan iår.. han med Rolex klockan? Han känner Zlatan! Alltsåå... fattar ni?! Jag slutar ALDRIG förvåna mig över malmö sidan, aldrig. haha. Och det bästa är när han & Robban är igång och berättar de mesta sjuka sakerna dom gjort eller varit med om. Robban berätta en sak som hände han i Las Vegas och jag låg bokstavligen och grät för de var så jävla kul. haha. Det var en sjuk julafton.. till de positiva då. Fastän det var något som saknades såklart.. Pappi. Men han vart med på ett eller annat vis. <3 


Igår drog vi ut på Mellandagsrean men jag fick panik. Jag står verkligen inte ut med så mycket folk. Jag får fan panik. Blev inte alls mycket handlat så det slutade att jag blev bjuden på lunch av Kerstin sen tog jag tåget hem till kristianstad. Mötte upp pillan som ville gå på rean här.. haha. Träffade upp Johanna så tog vi en sväng. Hemma här blev det fett med chill och massa snack och en sen säng gång. Men vad gör det? 


Snart ska jag börja på min mat, ska göra lasagne! Det knullar i munnen på mig. Fyfan vad gott!! Det finns inge goare än mat alltså, jag njuter av varje tugga jag får i mig! Aldrigaldrigaldrigaldrigaldrigaldrigaldrig flytande kost igen.... A L D R I G!!! 


Nåja, lite bilder kanske. :) 


min vardag på malmö sidan... ELLOR?! haha


   

hahahahhahahahah, Robban var tomte! Dog halvt. Han skiftade dialekt lite vad han kände för... Högsta betyg!! 


 

Liten del av människorna jag firade jul med. :) 


Julklappen av min systers familj. Jag klagar absolut inte! ;)


Alla är så fantastiskt underbara och jag funderar nu på att flytta till Malmö istället, haha. Jag trivs så himla bra i deras sällskap och tror det hade varit kick ass! Jag får fundera lite till då simrishamn också ekar i huvudet på mig.. Jag berättade det för alla som frågade på julafton och alla tyckte de vore en toppen idé. Jag får se helt enkelt. Ska prata lite mer med Nina om det när vi ses. Den jäklen fick av sin pojkvän en resa till Miami i julklapp så dom flög igår... Fett avundsjuk.. Men vi skall ses den 11 el 12 Januari så jag ska kräva en ordentlig uppdatering därifrån!


Nu ska jag börja göra mat!

kärlek  

Av princessmy - 27 december 2011 15:10

Inatt var du i mina drömmar igen. Fullt levande. Med tjockt hår och tjock mage. Dina slitna ecco skor och din vinter jacka som följt med i många år. Du var precis som du var för 2 år sen. Jag grät för att du bara gick förbi mig. Du såg inte mig. Du titta inte ens åt mitt håll. Men ändå kändes du så verklig. Precis som att du faktiskt levde igen. Helvete vad jag saknar dig. 11 dagar till så är det din årsdag. 1 år. Ett helt jävla år utan dig. Förstår inte hur jag har kunnat andas utan dig. Vara utan dig i ett helt år. Är lite smått orolig för hur årsdagen kommer vara känslomässigt, men ja kommer vara hos dig. Om det så är det sista jag gör. Du fattas mig. Du tog en del av mig med dig till himlen. Jag älskar dig och saknar dig så det gör ont i varenda del av mig, min kämpe.

Av princessmy - 24 december 2011 14:32

Första julen utan dig. Känns allt annat än bra. Men jag hoppas det finns nubbe och en jävla massa ål i himlen till er. Saknar och älskar dig. God Jul! <3

Av princessmy - 23 december 2011 16:54

Vågen visar - 4 kg på en vecka! Och i det totala blir det - 15 kg sen jag började på flytande! Ganska inponerande om jag får säga det själv.. 


Nåja, orkar inte blogga så mycket. Har intagit min plats som klågerups lyxlillasyster sen i tisdags och jag utnyttjar det till fullo. 


Ikväll blir det Bingolotto för fulla muggar. Konstigt att inte spela med pappa dock.. Men jag ska dra hem storvinsten, för både min och pappas skull! 

Ovido - Quiz & Flashcards