holdurheadhigh

Alla inlägg under oktober 2014

Av princessmy - 29 oktober 2014 18:58

Alltså. Om jag bara kunde sätta ord på alla tankar som går i huvudet som jag bara vill skrika ut. Jag tror nog ingen kan riktigt förstå hur mycket jag har växt under dessa ynka tre dagar jag har gått i skolan.

I måndags började jag. 9.00 på läkarvillan. Ni kan ju bara tänka er vilka spagettiben jag hade. 16 ungdomar samlades, alla av samma anledning. På dessa 3 dagar jag pratat inför klassen, hållt redovisningar längst fram inför alla och skrattat så jag har gråtit med dom. Förstår ni själva? Jag som ALDRIG pratade högt när läraren frågade, ännu mindre VÄGRADE ställa mig och redovisa. Men det har jag gjort, jag har gjort uppgifter med lag som vi blivit uppdelade i, druckit kaffe med alla, käkat lunch med tjejerna. Alltså jag tror ingen kan förstå hur STORT detta är, hur modig jag är jämfört med innan..

Klassen är underbar, lärarna är fantastiska, kurserna är intressanta. Jag har gjort uppgifter, pratat med min matchare, ringt till boende och frågat om info-intervjuer.


Detta är verkligen det allra bästa jag har gjort i hela mitt liv och efter bara dessa få dagar kan jag nog ärligt säga att jag har hittat vänner för livet. Kommer ni ihåg i början av detta året, att jag skrev att detta är förändringens år, mitt år? DET ÄR DET!!!! Herregud.. detta är min tid!


Och som grädden på toppen, så har jag beställt en iphone 6 plus ^^ kommer förmodligen nästa vecka. Tror jag svimmer av glädje!

Av princessmy - 21 oktober 2014 19:12

Ihelgen insåg nog alla i min familj att man skall ta vara på varenda stund man får med varandra så därför har helgen gått i familjens tecken. I fredags åkte jag till gärsnäs, fick pussa och krama med Thea som jag skulle passa och i lördags åkte jag till min bror och fick mysa lite med Tim. <3 Och hela familjen såklart. Stannade där över natten så medans Tim lanade så målade jag & natalie naglarna, vi ritade, spelade kort och mös med familjen. det var SÅ välbehövligt. Insåg hur mycket jag saknade det, saknade familjen. När jag bodde så oförskämt nära dom. Speciellt efter en sådan händelse, ska verkligen ta tillvara på varenda sekund jag får med min familj. Finns lixom i min värld att jag ska överleva mina syskonbarn. Herregud dom är det mest dyrbara i mitt liv och jag tackar dom högre makterna för att dom håller extra utkik på dom!   


Nåja, söndagen innehöll öl, öl och ööööl med en kär vän, somnade och sov hela jävla måndagen med magkrämpor och spyor. Mådde fruktansvärt dåligt, precis som det vore en snabbsläng av maginfluensa. Sov nog 20 timmar allt som allt, förutom när jag var uppe om och spydde..


Nåja, idag är det mycket bättre dock fortfarande sjukligt trött men har städat och tvättat. Imorgon blir det österlen igen!! <3 Majsan fyller 1 år på torsdag, helt sjukt vad året har gått fort! Så det skall firas, mysigt <3 Gått och tjatat att jag saknar majsan så det ska verkligen bli skit kul att träffa henne igen. Ser jätte mycket framemot att träffa finisarna imorgon.


nu ska jag ta en cigg och slå min farbror en signal, måste beställa en ny telefon typ.. nu!!


     

Av princessmy - 15 oktober 2014 00:10

Okej, den kom. Efter 4 års konstant ovetande kom dagen igår. Den 27 oktober börjar jag en 6 veckors utbildning i en klass med 15-20 elever. Det är med en skräckblandadförtjusning jag skriver detta. Jag HATAR att inte känna någon och första veckan är det med teambuilding så vi ska lära känna varandra och jobba som ett team. Åh fyfan vad jobbigt det kommer vara första dagen, känner paniken redan nu. MEN, detta ska gå vägen.


Efter dessa 6 veckor är det 6 veckors praktik i det ämne vi valt. Jag valde vården. Efter dessa 6 veckors praktik kommer jag... det säger jag inte riktigt än! För det känns nästan lite för bra för att vara sant.. Alltså jag vill inte berätta för mycket än men direkt efter jag fick reda på detta ringde jag båda mina syskon och berättade det. Dom blev väldigt, väldigt glada för min skull och för en gångsskull kände jag mig riktigt jävla stolt och nöjd inför dom och jag märkte att dom kände likadant. Det första som slog mig var att jag måste berätta för min bror och syster,detta är så stort. Och jag LOVAR att berätta för er under resans gång men detta är något av det bästa som hade kunnat hända mig i denna stund. Detta kommer lösa ALLA problem så småningom, jag lovar er det. Gode gud!


Nu ska jag försöka tagga ner 2 slag, ta en cigg och lägga mig med mitt sovsällskap denna natt, hon har legat och snackat i sömne en bra stund nu! :*


Av princessmy - 11 oktober 2014 02:24

Livet är kort, bryt reglerna, glöm snabbt, älska innerligt, skratta okontrollerbart och ångra aldrig någonting som fått dig att le.

Av princessmy - 6 oktober 2014 21:22

Sitter här med världens fyllehicka fast jag inte druckit sen förra helgen. Bestämde mig för att ha en nykter helg och det var jävligt jobbigt vill jag lova.. Hade sån ångest & abstinens i lördags så jag nästan ville gråta och då är det verkligen ett tecken på att kroppen behöver vila. Har både känt och sett att kroppen har svullnat enormt av all alkohol och det är det sista jag vill så nästa helg blir också nykter för min del. Det kommer nog kännas bra när det väl är över.


Annars har det varit rätt lugnt, inte hänt alldeles för mycket. Har sådan lustig känsla i kroppen, på det dåliga viset så jag funderar på att kontakta ungdomsbasen imorgon och be om en tid till Sonia. Vill, kan & får inte hamna i gamla mönster igen så jag tar det säkra före det osäkra. Går miljontals tankar i huvudet just nu som jag känner att jag inte kan prata om eller söka råd med någon annan än just Sonia. Hon får alltid mig att må lite bättre varenda gång jag går därifrån, oavsett vad jag än delat med mig av. Det är för mig guldvärt.


Och så saknar jag min familj. Åh vad jag skulle vilja ha mina syskon & syskonbarn under ett och samma tak. Pussa & krama allihopa. Men det är svårt att få tiden att räcka till när alla har sitt på deras håll. Och Emil & Tim har tagit körkort. OMG!! Det är helt obegripligt, dom är fortfarande SÅÅÅÅ små i mina ögon men egentligen är dom 18 år och har precis börjat deras vuxna liv. Är så glad att just jag har fått äran att vara deras faster & moster, älskar mina skitungar så det gör ont. <3 så STOLT över allihopa!


Nu ska jag pussa och gosa med mina familjemedlemmar jag har här hemma, vad jag skulle göra utan dom vet jag inte. Det bästa jag vet är att somna bredvid mina fisgrisar, brukar alltid somna med att jag håller varsin tass, precis som att vi håller hand. <3 mina fina.

Ovido - Quiz & Flashcards