holdurheadhigh

Alla inlägg under september 2013

Av princessmy - 30 september 2013 01:13

Hittade denna bilden nyss. Blandade känslor men skrattar när jag ser den. För jag kan inte fatta hur jag i helvete kunde dra på ett sånt smile när jag var död inombords. Jag tror ingen förstod hur psykiskt dåligt jag mådde den tiden och hur jävla dum jag var som utsatte mina vänner för det jag gjorde den dagen. Men denna bild kommer jag aldrig radera för jag vill kunna minnas tillbaka och få en väckarklocka varenda gång jag mår dåligt, för att aldrig någonsin gå ner i mig själv så mycket som jag gjorde då. Det är inte värt det. Inte värt att utsätta dig själv, dina vänner eller din kropp för det.

Av princessmy - 30 september 2013 01:07

Well Well well. Hade ju inte tänkt blogga idag men kan ändå inte sova som vanligt. Ångesten är på max som vanligt. Vet inte vad det är egentligen som stör mig inombords. Vill egentligen inte ta ångest dämpande för man blir så förbannat trött, alltså är det kört att ta dom på dagen. Sist jag tog atarax, innan jag förstod att man blev sjukt trött av dom, tog jag dom på en gammal kompis jobb. Höll på att somna på plats. Pinsamt. Innan har ångesten alltid kommit på kvällen men nu sista veckorna är den påtaglig även på dagen, nästan värre när det är ljust. Fattar inte varför.

Aja, tog bussen in till stan och en sväng till Peddo och en promenad hem så jag fick min vardagliga motion. Riktigt härligt att ha kommit igång med det. Kommer ihåg första gången jag och Kajsa skulle gå till Karro från mig, och då bodde Karro på näsby. Jag trodde jag skulle dö. Och nu går jag det dubbla. Visserligen vägde jag nästan 60 kg mer på den tiden.. Sjukt. Ska somsagt gå ner 12 kg till sen är jag nöjd. Eftersom jag har gått ner 3 kg på bara att ändra kosten och börja gå mer så tvivlar jag inte en sekund på att jag kommer klara det. Dricker inte mer än Max 1 gång i veckan och väljer att gå framför bussen. En ny version av My. 2.0 haha. Lame.

Imorgon blir förmodligen Linné rundan, typ 1 mils vandring då me andra ord. Döda mig nu. Sen får vi se vad som sker. Ska till skatteverket också.

Nåja, får bli några avsnitt av greys innan jag call it for tonight.

Puss!

Lirare..

Av princessmy - 28 september 2013 14:40

Hur gammal är du? 23 år gammal.
Hur gammal känner du dig? Jag känner mig inte en dag äldre än 20!
Vad har du gjort i dag? Sovit och myst med peddokatten.
Vilken film såg du senast? The Call, se den!
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Ja älskar våren! Älskar när uteserveringarna börjar öppna och man sätter sig och tar en kaffe. Maj gad!
Är du besatt av någonting? Cola light?
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I min fantastiskt underbara säng, under mitt stoooora täcke.
Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag är fullkomligt livrädd för spindlar & höga höjder, Mina ögon skiftar färg mellan grön & brun och har extremt låg smärtgräns.
När vaknade du i dag? Vid 13 tiden he he he ... Somna dock inte förrän 7!

Vilken är din favorit högtid? Nyår om jag inte får säga min födelsedag haha!
Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vakna upp utan bekymmer, ångest, oro eller ledsamhet. Bara det hade varit en perfekt dag. Nä, att alla mina nära och kära mådde bra & var glada också! JA, DET hade varit perfekt!


Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Vitaby haha
Vilka världsdelar har du varit i? Europa & Amerika.
Vilka yrken har du provat?
Servitris, bagare typ. Lame
Vad sa du senast? SKEEEEEELIS sluta!!
Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Turism eller engelska!
Vad köpte du senast? Kondomer haha. Usch.
Hur många gånger har du flyttat? Många gånger.
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 13 år, bodde i Kivik med pappa, hade precis börjat högstadiet på Joneberg och tyckte de va sååååå häftigt att åka skolbuss varje morgon.
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Peddo! :)
Vad heter du i andra namn? Elin Veronica.
Har du några husdjur? En liden peddokatt har jag.

Vill du gifta dig? Absolut!
Var växte dina föräldrar upp? Båda två i & utanför Malmö.
Vilka är dina största svagheter? Jag är dålig med pengar och dömmer folk ganska hårt vid första intrycket.

Ye

Av princessmy - 28 september 2013 05:34

You know, I can't listen to all kind of music 'cause some songs reminds me of u. I can't do all the things i would like to, 'cause we said we would do it some day. I can't say all the words that comes up in my mind 'cause we used to say it all day and all night. I can't even see a day forward 'cause in my head and how it supposed to be, u would have been there with me. You fucked my brain, my heart, body and soul up and I could never have guessed how much u really mean to me. Thank u for everything you are and has been. I Will never forget u or stop loving u but it's to moving on. It's time to let go. Of u.

Av princessmy - 28 september 2013 05:19

Kan inte sova, inte somna. Undermedvetna saker som körs runt i huvudet. Vanliga fall hade jag väll tagit några piller eller ett flak öl men inte denna gång. Får stå ut med sömnlösa nätter tills på måndag, ska ringa läkaren och få ut kickass sömnpiller och ångestdämpande nu när kusten är klar så att säga.

Kickade igång denna dag med ett läkarbesök. Slutade i ganska mycket tårar men jag hade ställt in mig på det värsta. Kanske bra i slutändan men det kändes som en enorm förlust.

Peddo kom Senare, tack och lov, Ägg & tomat och sen vara det bara att röra på fläsket. Från mig, hela chaussen, ut på ängaleden och sen linné rundan. Upp i stan, Domus & systemet för att sedan gå hem till henne. Det är över en mil!!! Jag var helt död efteråt, under rundan med haha. Måste vara sjukt dryg att gå med. Hittade aaaaaalla ursäkter för att ta bussen eller ringa taxi haha. Vi delade en flaska vin, drog till maxi en sväng och sedan placerade våra rövar i soffan framför en av dom bästa thriller filmerna jag sett, the call! SE DEN! Över grym! Har varit den bästa möjliga fredagen om man säger så, väldigt tacksam för det.

Skulle egentligen åka med min homie hem men slutade att jag gick nästan hela vägen hem innan jag blev uppplockad. Som en isbit. Fyfaaaaaan vad jag frös. Nu 2 timmar senare är jag fortfarande kall som fan men ska försöka få mig en stunds sömn nu. Tydligen ska vi gå samma runda imorgon. Fortsätter vi såhär kommer jag bli sizeeeeee zeeeero! Haha nädå. Men jag vägde mig idag och vågen visade -3 kg sen jag ändrade om min kost & motion, nästan 3 veckor sedan. Sjukt stolt! Har 12 kg kvar sen jävlar i det är jag ÄNTLIGEN i mål! Fyfan vad det ska firas. Helvete rent.

Men vi kan väll säga att imorgon firar vi lite redan, räkor & en bag in box med Peddo & jag hörde även rykten om elle bell skulle komma, det gillar vi!

Ska ta min peddokatt och min feta röv i säng nu.
- på återseende.

Av princessmy - 27 september 2013 02:19

Together again
It would feel so good to be
In your arms
Where all my journeys end
If you can make a promise
If it's one that you can keep
I vow to come for you
If you wait for me

förevigt saknad - aldrig glömd <3

Av princessmy - 27 september 2013 02:18

Skämt och sido. Den bilden jag la upp nyss är grotesk. Men den påminner om en riktig bra tid, söp dag som natt men fan vilka karate fyllor vi låg inne med då. Kiviks maffia... Eller?!

Dagarna flyter väll på.. Mitt psyke är lika med noll men gjort det bästa utav situationen. Gått ganska mycket, gick in till stan ikväll i en rask takt, hem till Peddo en sväng men var för lat för att gå hem haha. Lågt batteri och bajs kallt.. Gick nästan hela vägen hem igår också innan min homie hämtade upp mig och så kommer Peddo hem till mig imorgon så ska vi gå Linné rundan säger hon. Låter drygt i mina öron haha. Men först ska vi äta ägg & tomat, så obeskrivligt gott. Lördag väntas det vin & räkor för oss två. Tror jag ska beslagta vinet bara, haha. Nä, egentligen jag inte tänkt dricka förrän Karros födelsedagsfest men det blir en lugn lördag, vilket kan behövas. Ska man ha vitlöksbröd då också? Någon som vet det? Är inte super förtjust i räkor men någongång då & då.

Har egentligen inte något mer att säga, skulle bara titta in och uppdatera lite sådär snabbt så min fina göteborgare blir nöjd ho ho ho.

Ska försöka sova nu, har läkartid 12.40 imorgon. Har inte tänkt på de så mycket i veckan då mycket annat kommit i vägen men nu börjar jag bli nervös, duktigt nervös.

Puss

Av princessmy - 27 september 2013 02:00

Någon som vill hångla?

Ovido - Quiz & Flashcards