holdurheadhigh

Alla inlägg under november 2013

Av princessmy - 25 november 2013 01:07

nu är det jul här i vårt hus, tjalalalalaa........ Jag föll för grupptrycket och julpyntade lägenheten igår! Julmusik på det högsta och lalla runder var fina tider så nu är här mysigt som bara den! Inte för jag ser framemot julen iår direkt men mest bara för att vara traditionell, lite julstämning får man sprida på gamlegården!


Nåja, helgen har varit i vännernas tecken, väldigt mysig sådan. Är kattvakt åt Nissepisse också så skelis har varit en mycket nöjd katt, nils med såklart. I skrivande stund ligger skelis vid mina fötter och nils på min arm, sötfisar. Dom ska nog få sova hos mig inatt. :* Gick och tröstköpte mig en nutella burk ikväll då jag har världens mest extrema mensvärk, alltså det borde vara olagligt att ha sån värk. Det är helt sjukt. Och varenda månad säger jag att jag ska gå till läkare och få ut medicin för just mensvärk men jag tar mig aldrig i kragen och gör det, måste verkligen boka tid för det. Det är överjävligt, tjejer vet vad jag snackar om..


Imorgon ska jag hämta ut medicin på the hospital, äntligen kunna sova bra igen och sen kommer peddo och hälsar på samt hämtar hem Nisse. Tisdag är det förmodligen julbord med mina damer och på fredag är det reunion med kiviks gänget! DET ser jag framemot. Tocke fyller gubbe (24) och det ska firas, ska bli grymt kul att träffa alla igen. Nyår är också spikat förresten, min kära gamla klasspolare från gymnasiet som också är en väldigt nära vän slår till med en slående nyårsfest i malmö, nytt folk och ny stad - DET gillas! Ser väldigt mycket framemot det också.


Nä, nu ska jag ta mina djur och gå och försöka sova. Känns som en omöjlighet men jag har min Mr grey som kan vara mitt sällskap tills det blir dag. Det kan man inte direkt klaga på! :)


       

Av princessmy - 19 november 2013 13:45

done and done. De dära cellprovet ser jag inte framemot att göra om, som tur är ska man inte göra det mer än var tredje år, trodde först det var varje år. Kändes som tusen knivar upp i de heligaste som kördes runt, haha. Testsvaren har 3-6 veckor så nu kommer jag vara ett psykfall tills dess, hypokondrikern som jag är misstänker jag självklart all sort cancer dom kan upptäcka via ett cellprov. Kanske dags att se över alla mina vanor så jag slipper noja upp mig så mycket. Blodproverna gick smidigt att ta, försöker alltid spela så jävla tuff när jag ska ta blodprover men fan så ont de gör egentligen. Typ lipar inombords fastän jag tagit onormalt mycket blodprov genom livet. Och dom svaren tar 3-4 dagar. Varför ska allt ta sån tid. Jag vill bara veta så att allt står rätt till och att kroppen funkar som den ska efter att jag misshandlat den som jag gjort under årets gång. Bad t.o.m dom på familjehuset testa mig för könssjukdomar idag fastän jag testade mig för inte alls så längesen och haft samma sexpartner sen dess. Vi är noga med skydd men man kan fan aldrig vara säker nog och gjorde även ett gravtest som visade ett fint negativt. Paranoid är nog bara förnamnet. Hatar att ständigt oroa mig för saker som inte ens är säkert det är något att oroa sig för.


nä nu ska jag vila en stund och tänka på ullared, de gör mig glad! sossen som jag är...

Av princessmy - 19 november 2013 09:27

Äntligen tagit mig tid att blogga ifrån datorn, föredrar det när man ska skriva längre texter.. Varit vaken sen 5.30 imorse. Vaknade i ren panik och klarvaken, började städa.... hahah. Dammsugning 6 på morgonen kanske inte är jätte populärt men alla ungjävlar skrek i trapphuset ändå så egentligen borde inte de spela större roll. Vid 8 hade jag storstädat, diskat, torkat golven, duschat & ätit frukost. Vad gör man efteråt då?!


Ska iallafall snart ner till vårdcentralen och ta blodprover och senare vidare mot familjehuset här i näsby, dags för cellprovstagning! Lagom nervös.. Gillar inte tanken alls men det är ju viktigt att sköta alla provtagningar, spec när vi har cancern vi har i släkten. Inga risker kommer få tas. Tror Peddo kommer efter hon slutat jobbat så blir det en promenad in till stan i detta jävla skit väder, har ett par ärenden där med sen får vi se hur kvällen slutar. Hoppas på att få träffa min pussgurka också. I lördags fick peddo träffa honom förresten, det känns viktigt att mina närmsta får träffa honom när det är som det är och det var riktigt mysigt. :)


Igår ja.. Träffade min psyk läkare då. Blev framskjutet tills igår. Vanligt snack om hur jag mår blablabla, gör kroppsundersökning där allt funkar finfint och lämnar kissprov. Negativt och jag fick ut fluexetin, sömnpiller & concerta som är mot min adhd. yiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaa. Ni ANAR inte vilket steg det var att sjukvården litar på mig igen. En riktig käftsmäll mot alla som aldrig trodde jag skulle komma ur skiten. Dessvärre vill dom utesluta att jag har utvecklat epilepsi så jag ska bli kallad till neurologen ytterligare en gång och är sjukskriven till den 31 mars.. Tror inte att jag har epilepsi men fick ringa min syster och fråga om vi hade epilepsi i släkten för det kan vara ärftligt men det hade vi förmodligen inte. känns så trist att jag knappt vet något om familjen innan -90. Vet knappt något om min barndom heller förrutom alla negativa saker. Inte när jag fick min första tand, när jag började gå, mina kännetecken som liten eller att det överhuvudtaget inte finns en enda film när jag var liten. Det gör ont i mig att tänka på det. Fick dessutom reda på en förbannat tråkig sak som gjorde att jag ärligt talat började gråta. Det smärtade i varenda cell i min kropp och jag har nog aldrig känt mig så ouppskattad, oälskad och bortglömd i hela mitt liv av någon som jag dessutom delar blodsband med. Fast jag fick bara det jag länge trott bekräftat men helst av allt hade jag velat dra till systemet, köpa en bag in box och låsa in mig.


Fuck it, det är verkligen inte lönt att lägga energi på det. Bara trist när verkligheten slår emot en. Nu ska jag slänga på mig kläder och springa ner på vårdcentralen för att bli tömd på lite blod.

- på återseende.


 

13 månader gammal bild, time change.

Av princessmy - 18 november 2013 01:20

Om man hittar en pensionär-bussresa för 99:- är det klart vi åker! #peddoochjagkommergörakaos #ullaredherewecome #livetsomsosse

Av princessmy - 11 november 2013 01:22

Det händer en hel där här mina vänner, det är därför jag är sämre än sämst på att blogga. Känner kanske inte för det, för den delen heller. Dagarna flyter på, har fått en ny sambo här hemma, väldigt mysigt och framför allt roligt. Fardag idag också, alla tankar har funnits hos pappi. Fast det gör dom varje dag visserligen. Slöat i soffan hela dagen med Elle-bell tills vår Peddo kom på några koppar kaffe, mysigt som bara den. När dom körde har jag hunnit gå igenom de sista avsnittet av greys, så jävla sega på att slänga upp nya på swefilmer... får panik. Vill sträck kolla.


Helgen då? Spenderat den i vännernas tecken. Mycket väl värd helg får jag lov att säga. Många skratt, roadtrip och tankar har det varit. Har också konstaterat att min batteritid på mobilen är sämre än sämst, vart kasst redan innan men efter jag uppdaterade till ios7 är den katastrofal. Dör när jag har typ 40 % kvar. Min mobil trillar ihop sakta men säkert, dock har täckningen blivit bättre sen uppdateringen men det är fan också bara det. Sprucken baksida & onoff knappen har lagt av. Vill ha en guldig iphone 5s men det får snällt vänta när min räkningar snittar 1200 spänn i månaden pga kuk smsbiljetter. har tack och lov blivit bättre på den fronten nu.


Nåja, veckan då? Har 19405896498590 möten inbokade känns det som. Har, som ni kanske förstått fått min diagnos ADHD nu. Coolt... nja. Känns väll sådär. Vart ganska inställd på det innan men nu har jag det på papper. Samma dag jag var på läkarbesöket och dom sa det muntligt fick jag göra EKG för att kolla hjärtat som tack och lov fungerade fellfritt, nu den 13 när jag ska till min psykläkare ska hon även göra en kropps undersökning och jag ska lämna blodprover och därefter kommer jag bli medicinerad. Kanske hjälper det mot mina sömnsvårigheter, tänker äckligt mycket på nätterna. Blivit bättre när Ellen sover här men kan knappast kedja fast henne här, haha. Håller tummar och tår iallafall. Har även uppföljningsmöte på ungdomsbasen, min kontaktperson på boendebasen tog ju tjänstledigt eller gick ner i tjänst, minns inte vilket och lämnar mig en ny tappad tant. Har visserligen aldrig träffat den nya människan men jag tycker redan inte om henne.


Men vi får väll kicka igång denna veckan på bästa sätt, jag & peddo har bokat ullared, den 4 december åker vi, whopp whopp! Kostar 99 :-, så den ska betalas imorgon. Nää, nu ska jag kalla in min kise och gå till sängs. Jag släppte ut henne för första igången idag när bägaren rann över. Klättrar i gardiner, kissar i duschen, rivit sönder mina skinnstolar och dessutom tuggat sönder en och slagit i sönder x antal krukor. Men hon verkar trivas ute. Hoppas på en snällare och lugnare kissemiss nu. hon får komma in för att äta och sova, haha.


Wellwell, sleep tight. Kisses and hugs.


haha en bild jag & bea tog när jag var i malmö sist. att vi ALLTID hamnar framför camen är en obesvarad fråga, haha! 

Av princessmy - 11 november 2013 01:07

x Kärlek & relationer
01. Ditt civilstånd? Young, wild and free!
02. Är du nöjd med det? jodå.
03. Vem kysste du senast? min pussgurka.
04. Har du varit kär på riktigt? Ja.
05. Har du varit ihop med någon du älskar? Nej.
06. Vem hade du sex med senast? min pussgurka.
07. Ditt äldsta strul? jag var 16, han 23 eller 24.
08. Din äldsta sexpartner? han va väll 23 eller 24 somsagt..
09. Vart går gränsen för dig rent åldersmässigt? 28 kanske.
10. Vad för sorts killar faller du för? Badboys, rakt igenom..
11. När kysste du någon senast? 4 dagar sen.
12. När vill du skaffa barn? När mitt liv är stabilt.
13. Har du kysst någon annans pojkvän? gud nej. 

x Privat
14. Vad är ditt andranamn? Elin.
15. Har du sårat någon med flit? Ja.
16. Vilken webbsida besöker du oftast? Facebook
17. Vem i din familj kommer du bäst överens med? Måste nog vara min systerson, min lilla älskling.
18. Är du kär? Njae.... pass!
19. Vem bråkade du senast med? minns inte. 
20. Har du varit i slagsmål? Njaaa..
21. Brukar du dricka alkohol? inte så ofta nuförtiden.
22. Är du rökare? Ja.
23. Snusar du? Nej.
24. Hur gammal är du? 23.
25. Har du bra självförtroende? Iagom.

x Personer
26. Vem litar du på till 100%? Litar inte ens på mig själv till 100 %.
27. En snygg person? "fest-killen" hohoho, Emma knows, haha.
28. Vem smsa dig senast? Ellen.
29. Vem smsa du senast? Ellebell.
30. Vem ringde dig senast? Biggi.
31. Vem kramade du senast? Ellebell & peddo.
32. Vem såg du senast? Ellebell & Peddo.
33. Vem ser du upp till? Pappi.
34. En person du skulle vilja se ut som? det där är så svårt..
35. En bra artist? SHM! <3


x Har du under de senaste 10 dagarna...
[ ] Simmat
[ ] Tränat
[ ] Varit sjuk
[x] Hånglat med någon
[x] Haft sex
[x] Varit full
[ ] Rökt vattenpipa
[x] Tagit droger
[ ] Dumpat någon
[ ] Blivit dumpad
[ ] Blivit kär
[ ] Bråkat med någon
[ ] Blivit sviken
[ ] Ljugit för en nära vän

x Randomfrågor
36. Vilken är din viktigaste ägodel? min lägenhet. 
37. Hur ser din drömkille ut? mörka drag, ögon man kan drunkna i, kanske en tatuering och en väldigt fin insida. 
38. Är du homofob? absolut inte.
39. Har du tandläkarskräck? Har börjat få det nu. 
40. Hur många har varit otrogna med dig? aldrig haft ett seriöst förhållande. 
41. När var du senast i Stockholm? Aldrig varit där.
42. Är du helsvensk? yesyes, vad jag vet.
43. Har du fått ditt hjärta krossat i år? well.
44. En sak du hade velat ändra med ditt liv? Inte varit så sjukt naiv.
45. Vad är du rädd för? Att någon av mina nära och kära skulle dö.
46. Är du lycklig? Ibland.
47. Brukar du använda smycken? Alltid. 
48. Vad är viktigt för dig i ett förhållande? Tillit, till 100 %
49. Är du en djurvän? Ja det skulle jag kunna säga att jag är.
50. Vad vill du bli i framtiden? känd & smal!

Av princessmy - 7 november 2013 09:34

Visste ni att kapp Ahl har släppt en underklädes kollektion som kallas fifty shades of grey? Ska vara inspirerad från böckerna. Sjukt snuskigt, me like. Ska ta mig en sväng nästa vecka och checka utbudet men från att hemsidan att bedöma är det vad man kan "fantisera" när man läser böckerna. Kvinnoporr på hög nivå!

Av princessmy - 7 november 2013 09:01

Trots att det tog emot med varenda liten cell i kroppen av att gå upp så fruktansvärt tidigt för att börja tvätta så sprudlar lyckan av att jag om 2 timmar sitter på en buss mot mitt vackra Österlen där jag äntligen ska pussa och gosa med lilla Maj. <3 ska bli så himla mysigt så jag sitter med ett leende när jag skriver det, hoho.

Inte för att bilden har något med inlägget att göra.. Men säga vad man vill, men Kristianstad är vackert på sitt sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards