holdurheadhigh

Alla inlägg under december 2016

Av princessmy - 31 december 2016 02:15

.... så hamnade jag här av oklar anledning.. Suttit nu en stund och skummat igenom flera sidor, har fått upp flera ögonblick i huvudet. Vilken resa jag gjort, så onödigt ärlig jag varit många gånger i mina inlägg. Det är helt SJUKT vad mitt liv har förändrats, bara på något och några år. 


Det har varit en sann berg och dalbana, utan att överdriva. Men nu sitter jag här, sista dagen på år 2016 och har mycket lärdomar i bagaget. Det har hänt så mycket sen jag bloggade sist, 1 ½ år sedan sist. Blir alldeles för mycket att skriva om så kanske bara ska ta de stora högpunkterna, 2016 har minst sagt varit ett turbulent år.


* I februari tog min anställning slut och jag gick över som timvikarie i kristianstads kommun. Är dock kvar på samma arbetsplats men jobbar nu mera över hela västra sidan och även natten. Det är GULD att jobba natt, verkligen hittat rätt yrke och rätt arbetstid, om man säger så. 


* I mars kom en liten prins till världen, närmare bestämt lilla Nicholas och i maj blev JAG tillfrågad om jag ville bli hans gudmor. Den känslan mina vänner.. den är oslagbar. Jag är nästan sådär oförskämt stolt över den titlen och varenda gång jag ser honom, med hans fantastiskt vackra havsblåa ögon och det stora leendet sjunker jag ner genom marken, jag bokstavligen smälter. Älskade lillkille, dig ska jag ta hand om tills du blir gammal & grå. Gudmor älskar dig!


* Den 3 juli slog en av mina högsta önskningar i uppfyllelse, jag och Kajsa åkte till Stockholm och såg... COLDPLAY!!! Inte nog med att vi fick uppleva Stockholm sommartid men att få se och uppleva Coldplay och deras magi på scen. Det är en dag jag aldrig jag kommer att glömma, aldrig. Det bästa utav allt är att vi ska till Göteborg juni 2017 och se dem igen, det är heeeeeelt S J U K T!!! 


* I september satt man på tinder och efter ett swip till höger hittade jag min kärlek, vi firar snart 3 månader tillsammans. Nyligen träffade han min bror och hela familjen och igår träffade jag hans mamma & pappa för första gången, känns så mysigt att allt går så bra. Jag är så galet kär i denna man och han gör mig (oftast,haha) till den lyckligaste tjejen i världen. Det har varit en stor omställning från mitt singelliv och plötsligt ta hänsyn till en annans åsikter men skulle aldrig offra det för något, han ska jag hålla fast. ;-) Jag är upp över öronen förälskad i dig!   


Så.. här har ni det. Mitt liv samlat i en blogg, för er nya vänner - här är den nakna sanningen. Nu satsar vi på en nystart för trots allt det goda jag nämnt ovan så har 2016 bjudit på många motgångar också. Men nytt år - nya möjligheter, ellerhur?


Må gott & ta hand om er. 

Ovido - Quiz & Flashcards