holdurheadhigh

Alla inlägg under maj 2012

Av princessmy - 31 maj 2012 20:06

we will meet again. But until then, I miss you. I love you so much.


     


1 år, 4 månader och 3 veckor sedan idag.

Av princessmy - 31 maj 2012 17:12

helvete vad uttråkad jag ääääääääääär! Tvättade imorse men sen.. dött. Druckit 2 koppar kaffe och jag har haft skyttetrafik till toaletten, kissat konstant. Helt sjukt. Kollat BBs hemsida x12323588 gånger, läst lite bloggar. Försökt sova, varit nere i kjollen, pratat med hur många som helst i telefon. Rökt några cigg. Försökt peppa mig själv. Försökt få dagen att gå lite snabbare. Men icke. Inget. Inget händer.


Ringde t.o.m till Urs för han skulle till Ikea och försökte övertala honom att åka till Älmhult istället vilket visade sig vara ett hopplöst fall så här sitter jag. Blev iallafall lovad ett litet party nästa gång jag kom ner, så jag skall väll egentligen klaga kanske.


Hoppas tiden går liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite snabbare så jag kan åka någongång. Skall vara i Lund 16.15 imorgon enligt systern min. På lördag blir det kalas och det ska faktiskt bli skit kul att träffa alla igen! pratade med Nina imorse, hon är så himla go den tjejen. Vi har alltid kommit riktigt bra överrens och det är nu på de senaste vi har börjat umgås privat (utanför familjen) och ringer då & då till varandra. Lovade henne att komma i sommar och sova över där, förhoppningsvis har hon & hennes prins köpt en lägenhet då också. Ska bli himla kul. Han är verkligen en jätte fin kille. Men det är verkligen kontraster mellan våra liv. Jag blir alltid lika chockad när dom berättar saker bara jag kan drömma om. Men någongång kanske. kanske...


Nä, om jag skulle ta & dammsuga. Och föra över Melodifestivalen skivan jag tankat hem till Ella till min externa. skooooooooooooooj..

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah vad uttråkad jag är....

Av princessmy - 31 maj 2012 11:31

Idag blir familjens lilla sessa 8 år gammal! Tänk vad tiden går. Första gången jag passade henne vart hon inte mer än en liten bebis som kunde ligga som en liten groda på min mage. Vi satt och mös framför deras brasa och jag kunde inte sluta pussa på henne.


Jag är så himla stolt över alla mina syskonbarn. Dom är det finaste i mitt liv och hade jag kunnat hade jag gett dom hela världen. Underbara små älsklingar, jag älskar er så fruktansvärt mycket!



Ha en fin dag Ellabella, vi ses på lördag!  


Bild tagen imorse när hon fick en ny cykel i födelsedagspresent! :)  

   

Av princessmy - 31 maj 2012 00:44

Kunde as usual inte sova inatt. påverkar mitt humör sjukt. Gick upp vid 12 (jagvet, skandal) efter några få timmars sömn och satte igång musik på hög nivå för att peppa mig själv och glömma alla tankar som for runder i huvudet under nattens gång.


Vid 2 drog jag mig in till stan då jag skulle möta Ellebell, Hanna & pullan för en kaffe och fick alla ärenden gjorda. SKÖNT! Vart en mysig fika och härligt häng i stan. Kristianstad är vackert på sommaren får jag säga. Pullan följde hem med hit och hon erbjöd sig klippa min gräsmatta som jag förövrigt skött jävligt bra om jag får säga mitt så det blev trädgårdshäng.. Jag gjorde inte så mycket, låg på gräsmattan och dryga mig typ, haha. Bra mycket roligare. Drog vidare hem till henne där vi invigde balkonghänget med att röka årets första vattenpipa! åh, så gött det var. Hur mys som helst. Blev BB och en jävligt jobbig kattlockning då kattafan rymde till balkongen bredvid............. EN timme stod vi där ute. Kattafan.


Efter BB drog jag mig hem, helt underbart att gå. Älskar det verkligen, med bra musik och i en takt som gör att man blir varm. Suttit ute sen kvart över elva och pratat i telefon och kom in nyss, hungrig som en ko på asfalt men vill inte äta något som bara lägger sig på höfterna direkt. Funderar på att skära upp lite vattenmelon dock.


Vet inte hur jag skall underhålla mig denna natt heller. Suger kuk alltså. Helt ärligt. Hatar att inte kunna sova. Sova är ju det bästa som finns. Och hatar att känna en sådan rädsla för att mina grannar ska flytta. Helt ärligt. Har tänkt på det konstant hela dagen. Det känns verkligen skit jobbigt. Jävla röv. Ska försöka övertala honom den 9! åh, det har jag glömt berätta! Han & jag ska ha fest då. Här hemma. Hans killkompisar & mina tjejkompisar, haha. Lär bli galet. Dom har lovat att stå för alkoholen och vi för underhållningen haha. Jag & kajsa umgicks med han & en av hans vänner förra veckan och han vart verkligen skit trevlig, bor dessutom på samma område så helt ensam blir jag ju inte. Nä, jag längtar riktigt mycket. Ska bli kul att se prinsen på ärten bli lite rund om fötterna!


     


:(

Av princessmy - 30 maj 2012 02:04

pratade med pullan i en stund sen kom min granne som ville prata med mig. Har stått med honom i två timmar. Han berättade för mig att dom har sagt upp lägenheten och köpt villa. Jag började störtböla. Fyfan. Detta var riktigt jobbigt att höra. Jag älskar dom verkligen, bättre grannar kan man aldrig någonsin ha. Dom är så fina på alla sätt och vis. Och tanken att dom inte kommer finnas här i sommar gör ont på alla sätt och vis. Visserligen har dom köpt hus i näsby och han sa att inget kommer förändras men det kommer det. Jag har, handen på hjärtat aldrig träffat en finare människa. Och att människor kan vara så jävla äckliga (som jag också varit en gång i tiden) mot utländska är fruktansvärt. Allt han säger make such sense. Han vill allas bästa, alla ska må bra. Han sätter alla andra före sig själv. Och hans familj är likadan. Tårarna bara rann och rann och jag kommer inte kunna sluta tänka på det. Jag har ju alltid känt mig trygg här imed jag alltid haft dom. Dom har alltid varit så gästvänliga och alltid sagt att om det är något ska jag bara komma in. Jag kommer aldrig få så bra grannar som jag har nu. Fyfan för detta. Jävla kuk helvetes fitt mög. fan vad ledsen jag är.


Men vi har lovat varandra att i mars nästa år skall vi köpa en champagne flaska och fira, för den månaden blir han svensk medborgare och jag vet att han är en av dom få jag verkligen kan känna att han kommer förändra samhället. Han är verkligen värd det. Efter allt han har berättat så skulle jag kunna ge han guld. Hans familj & han själv har förändrat mig totalt. Jag är säker på att han är en vän för livet. För han har börjat hjälpa mig att förstå det vackra i livet. Han är en människa som satt stort intryck i mitt hjärta.

Av princessmy - 29 maj 2012 23:45

så har jag fått en dille på denna..


Av princessmy - 29 maj 2012 23:24

Nu är jag hemkommen ifrån en mysig kväll på slottet med Freddie & Rebecka! Vi underhöll oss på bästa sätt och blev både Desperate housewifes & bb times. Fan vad jag saknar att ha kanal 5, helt galet!


Imorgon ska jag på stan, fixa en present och ta en kaffe med ellebell. Long time men ska bli myspys. Behöver stan lite. Väldigt länge sen, en snabbis i fredags men alldeles för mycket folk för att jag skulle koppla av och i måndags vart jag alldeles för nervös för att tänka på alla människor. Men håller tummarna att det funkar finfint imorgon.


På Fredag drar jag mig mot klågerup och intar min plats som klågerups lyxlillasyster. Ellabella blir stor tjej, 8 år! Gud vad tiden går. Som jag sa till Mia i telen innan idag så minns jag samtalet den där morgonen den 31 Maj 2004 när jag vaknar av att pappa gråter och säger att Mia har fått en liten tjej och att han har blivit morfar igen. Lilla stumpan. Kalaset är inte förrens på lördag men jag ska med familjen på Ellas dansuppvisning på lördag förmiddag, ska bli jätte kul! Vart med dom på Emils skolavslutning i julas när han & hans flickvän höll i hela grejen, en stolt moster är väll milt sagt. Jag vet att han kommer rocka livet som ingen annan. Fantastiska ungar!


Nä, nu tackar jag för mig för denna kväll.


 

en lite mindre smickrande och oseriös bild. Nu ska jag slå en pling till Pullan!

Av princessmy - 29 maj 2012 17:56

                                                    

 
Ovido - Quiz & Flashcards