holdurheadhigh

Alla inlägg den 9 februari 2012

gah

Av princessmy - 9 februari 2012 21:36

 Åkte ifrån sjukhuset när Cassandra kommit in på avdelningen. Precis när jag kommit hem får jag ett sms där hon skriver att hon har tarmvred och ska in på OP idag. Kom hem vid 05.00 tiden, var vrålhungrig och åt lite, låg och vred och vred mig i sängen för jag vart så äckligt nervös. Vid 6 tiden somnade jag och vaknade vid halv tio av att mitt sällskap bara " my, du får sms hela tiden är det cassi? " haha, jag hoppar ur sängen och ser att jag har 9 olästa sms..


Jessica kom upp idag och imed Cassandra åkte in på operation kunde vi inte besöka henne på dagen men hade ständig kontakt med avdelningen och hennes familj så vi träffade upp tjejerna och gjorde stan lite. Det SJUKASTE hände oss utanför Lindex idag.. Vi vart 5 styckna som stod precis vid ingången till Lindex, dom har ju glas "väggar" ju och vi stod kanske 20 cm ifrån dom väggarna. Plötsligt hör vi bara en jävla smäll och hela rutan smäller och glas haglade över oss. jääääääääääääääääääävlar vad rädda vi blev. Mitt hjärta stannade helt ärligt. haha, fyfan alltså. Tur jag inte var bajsig. Shit alltså. 


Jessica åkte hem lite senare och halv 6 hade jag bestämt träff med Cassandras familj för att hälsa på stackaren. Mötte upp dom och när vi kom upp på avd så vart hon inte uppkommen ifrån uppvaket än så efter en stunds väntan kom hon och vi kom in. Gud alltså. Förrutom min pappa har jag aldrig sett en sån smärta genom en människa. Det var inte alls likt henne. inte alls. Blek, svag och kunde knappt prata. Det var faktiskt väldigt jobbigt att vara där och se henne så trots att jag inte skulle vilja vara någon annanstans. Tog ut Dellan ett tag och jag stannade ca en timme efter hennes päron kört igen. Ska dit imorgon igen, ska försöka smussla in mig lite tidigare än deras fucked up besöks tider. Vem fan har besökstid 1 ½ timme och sen stängs det i typ 4 timmar för att ha besöks tid 1 ½ timme igen? ........ icke! 


Är fett trött. Funderar på att kila över till Freddan eller om jag ska lägga mig om en stund. Ser på Scary Movie 2 för att komma på andra tankar men fan alltså. 


TIll en rolig grej så har världens bästa göteborgare ÄNTLIGEN bokat biljett ner till kristianstad! gaaaaaaaaaaah!! Det är hon som är mitt fin fina besök och kommer den 1 mars och stannar tills den 4! Känner på mig redan hur svinit denna födelsedagen kommer bli, fy i helvete vad alla hämningar kommer spåra!


haha.... glaset!   

Av princessmy - 9 februari 2012 03:37

Akuten blev det. Kom in lite efter tolv. Blev inkallad till akutrummet efter en halv timme och suttit vid min väns sida hela tiden. En morfinspruta senare och en liter kontrast sitter jag just nu på röntgen för min vän skall göra en CT röntgen. Hör hur dom tar hand om henne. Exakt samma röntgen, samma sal och samma personal som när jag gjorde den för lite mer än vecka sen. Vet att hon är i trygga händer då. Får se hur länge det tar innan jag får åka hem men har lovat henne att stanna så länge jag får. Vet rädslan och oron när man är på sjukhus själv. Håll tummarna för min vän trots att jag vet att en del avskyvärda kräk läser min blogg så gör jag faktiskt det. imorgon blir det att sitta vid hennes sida så länge jag bara kan. För det är så vänner gör.

Av princessmy - 9 februari 2012 00:09

har haft en sjukt bra dag i simrishamn idag, jag behövde verkligen det. Träffat massa underbaringar och vi kidnappade Cassandra upp hit! Haft myskväll som heter duga. Tyvärr mår en av som inte speciellt bra så vi sitter i kö till 1177. Får se om det blir en natt på akuten eller om vi får fylla henne med en helvetes massa panodil, haha. 


keep you updated hoes!

Ovido - Quiz & Flashcards